woensdag 25 juli 2018

Callantsoog

Gelezen: ‘De val van Annika S.’ door Annejet van der Zijl en Jo Simons. Simons is de man van Van der Zijl. Leuk goed spannend boek, ook al ben ik niet zo van het genre. Ik heb het gevoel dat ik het al gelezen heb, maar ik heb het niet al gelezen. Het zullen we interviews met de twee bij verschijnen geweest zijn. Teveel weggegeven. De val van een Duitse politica die niet de waarheid heeft gesproken over haar (gebrek aan) opleiding en uitgekotst wordt door haar man & schoonfamilie, door de partijgenoten en door de Duitse pers. Berooid verstopt ze zich op een aftands huisjespark in Noord Holland, waar ze ooit met haar opa en oma logeerde. Bij Callantsoog want Bergen was te duur. Ze groeide op bij opa en oma omdat haar moeder een hippie en aan de drugs was. Haar oma was getraumatiseerd door de bombardementen op Dortmund. 

Ik heb de neiging alle verhaallijnen uit de doeken te gaan doen, maar dat is niet handig voor de lezer dezes die denkt: O interessant, ga ik lezen. 

Geen opmerkingen: