woensdag 4 juli 2018

Het ruime sop

Ik begin Amsterdam geloof ik een beetje te verleren. Ik heb een afspraak met een oude vriendin. We hebben elkaar lang niet gezien. Ik kwam haar op het spoor door een leuke website die zij onderhoudt: Museumkijker.nl. O! reageerde ik. Ik ben ook een museumkijker! Kan ik daar ook stukjes voor schrijven? We gaan bijkletsen. 

Zij stelt EYE voor. Héerlijk naar EYE, even met de pont over het IJ. Zoals te doen gebruikelijk ben ik ruim op tijd maar per ongeluk stap ik op de verkeerde pont. Deze jakkert het EYE voorbij, op naar het NDSM. Wat een eind is dat. Teruglopen is echt geen optie, dat is drie kwartier. Dus weer terug met diezelfde pont naar CS en dan nog een keer proberen. Wel een beetje stom. En goed te laat. Maar wel een heerlijk tochtje. Volop zon en frisse bries. Ik ga na afloop denk ik nog een keer! De pont staat vol toeristen die dezelfde fout maakten.

Geen opmerkingen: