donderdag 26 juli 2018

Trio Wolski


We gaan naar Scandinavische folk-muziek van Trio Wolski. Ze spelen in de Admiraliteitskerk van Karlskrona. Het is een houten kerk. Heel warm nu, veel warmer nog dan buiten. Het zweet gutst van mijn gezicht, het hele concert door. Ik droog mijn gezicht bijna elke minuut af met mijn rokje. Het concert was aangekondigd als jazzmuziek, maar ik vond het meer folk. 

In het kader van de couleur locale: Halverwege het optreden krijgen we een korte bijbellezing en de zegen van de dominee. Zij is hoogzwanger en gekleed in een nauwe aqua-kleurige jurk met bovenin zo’n domineesboordje.

Het is weer een erg leuke avond. Alle drie spelen ze echt goed. Alles uit het hoofd, volmaakt op elkaar ingespeeld. De violiste en de accordeonist maken de meeste indruk. Op het laatst doet de muziek me sterk denken aan de fiddle-muziek die ik ooit hoorde in Nova Scotia. Ik ben zeer te spreken, maar ik neem toch geen cd mee, want thuis zal ik er hoogstwaarschijnlijk niet naar luisteren.

Geen opmerkingen: