zaterdag 28 juli 2018

Tuincentrum


Gelezen: ‘Inge en Mira’ door Marianne Frederiksson. De Zweedse Inge en de Chileense Mira ontmoeten elkaar bij een tuincentrum en raken intens bevriend. Een in mijn verzameling Zweedse e-boeken van de digitale bibliotheek. Ik geloof dat het daar nu tijd voor wordt. Als ik niet goed kan slapen, en dat is deze nacht weer eens het geval, kan ik lekker op de iPad lezen.

Beide personages Inge en Mira zijn in de vijftig, gescheiden, en hebben een heftig verleden achter de rug, dat ze liefst verstoppen, maar dat door de vriendschap opgerakeld wordt. Echt een vrouwenboek. De een met een pijnlijk verleden in de Chileense dictatuur met Pinochet, de ander met een alcoholische vader en een alcoholische man waar haar dochters ook de dupe van zijn. Vrouwenlevens in detail beschreven. Ik heb wel eerder boeken van Frederiksson gelezen, dikke pillen over vrouwenlevens, ze was/is heel populair. Ik vind het niet echt boeken voor mij, maar moet toegeven: ze gaan over wezenlijke zaken (al is het allemaal wel een beetje too much) en lezen goed weg.

Geen opmerkingen: