dinsdag 18 december 2018

Colporteurs

Al een paar weken - zo niet maanden - staan ze pal in de ingang van de Albert Heijn hier en ik haat ze inmiddels. De colporteurs van  energiebedrijf ‘Van de Bron’. Het zijn op zich aardige jonge mensen en ze dienen een idealistisch doel, tevens commercieel uiteraard, maar ik heb er een ontzettende hekel aan dat ze elke keer als je een boodschap gaat doen in de weg staan. Je komt alleen maar van ze af als je kort en bot bent. Want geef je ze een vinger... Als je aan komt lopen kijk ik al strak de andere kant op in de hoop dat ze me niet aanspreken, en als ze je wel aanspreken doe ik bot. Zo wil ik helemaal niet in het leven staan.

Zeg net tegen zo’n jong mens: ‘Ik heb toch zo’n hekel aan jullie! Ik snap dat jullie er je geld mee verdienen, en dat gun ik je, heus, maar verder vind ik het heel vervelend.’ Dan kijkt zo’n jong je bijna gekwetst aan. Dat zal ook wel weer gespeeld zijn want ze hebben natuurlijk een olifantenhuid.

Geen opmerkingen: