vrijdag 21 december 2018

Gerustgesteld

Het is weer de hoogte tijd voor een bezoekje van de Student Aan Huis. Ik heb deze laptop nu alweer weer een tijdje, en er gebeuren regelmatig dingen op die ik niet fijn vind. Niet begrijp. Zo'n  jongen mag dat dan aanhoren, bekijken en oplossen.

Vandaag komt ene Reinier. Ik heb een fijn lijstje met kwesties voor hem opgesteld. Zo starten er allemaal programma's op volgens mij die niet hoeven op te starten en krijg ik voortdurend 'meldingen' in beeld die ik niet hoef. En advertenties. En waarschuwingen. Het is nogal onrustig als je computer allemaal dingen doet / weergeeft die jij niet wilt.

De Student aan Huis kost een tientje per kwartier. Reinier is er drie kwartier en dan ben ik wat ergernissen kwijt, en ik ben weer aardig gerustgesteld.

De programma's die vanzelf opstarten kan ik uitzetten onder Taakbeheer. Advertenties kan ik uitzetten als ik Google zoek naar Adblock Plus Chrome. En rechtsonder in beeld is een blokje 'meldingen' die ik eenvoudig kan uit kan zetten. Eventuele virussen en kwade intruders kan ik zoeken via Malwarebites.com. Het virusprogramma Avast probeert mij natuurlijk betalend gebruiker te laten worden door mij te bestoken met onrustbarende meldingen. Die moet ik een beetje negeren ,zegt Reinier. Dat is vooral commercie. Dat denk ik ook altijd, maar als zo'n Student aan Huis dat bevestigt, dan ben ik weer een poosje gerustgesteld. 

Geen opmerkingen: