zondag 9 december 2018

Wunderbar

Leen en ik gingen dus naar Sven Ratzke, die nu zo doorbreekt dat hij de Grote Zaal in de Stadsschouwburg mag bespelen. Tot nu toe zag ik hem in kleinere zalen, in deze schouwburg en in het Bimhuis. Ik ben echt heel erg fan van Sven. Hij zingt goed, hij heeft een goeie band, vertelt leuke verhaaltjes, hij draagt krankzinnige robes en ik vind hem ook nog eens bijzonder sexy. 

Wel een beetje jammer dat hij nu in de Grote Zaal speelt, je zit er niet meer zo dicht op. Deze show It ‘s Wonderbar is een soort compilatie van wat hij 19 jaar gedaan heeft. Hij zingt Hildegard Knef, Kurt Weil, David Bowie, Ramses Shaffy, Rufus Wainwright, iggy Pop, heerlijke muziek. Naarmate het programma vordert wordt het steeds stiller en wordt het ook mooier. Ademloos. Ik zal zo wat filmpjes zoeken.

Ratzke zingt Heroes van David Bowie:


Ratzke zingt Laat me van Shaffy:


Ratzke zingt Ich bin zu müde van Hildegard Knef:


Ratzke zingt Lust for Life van Iggy Pop:


Ratzke zingt Deutsches Sex-appeal:

Geen opmerkingen: