zaterdag 11 juli 2020

Cumulus

De zon schijnt prachtig tijdens onze laatste buitenles van de gymnastiek. Het waait lekker en en zijn prachtige wolkenluchten. Cumuluswolken. Mijn conditie is door de twee weken hardlopen gelukkig aardig verbeterd. Ik herinner me nog goed de eerste buitenles - na drie maanden zonder sport. Het was toen bloedheet, de zo’n was moordend, en ik kon niets meer. Nu is het alweer de laatste les daar op de sportvelden van Elinkwijk. Ervan uitgaande dat we in september weer in de gymzaal mogen. Ik zou wel elke ochtend op Elinkwijk willen.

De juffen hebben met elkaar allemaal foto’s van de kleintjes gemaakt. Die zijn voor jonge juffen ook veel fotogenieker dan wij, hoewel ze ook wel trots zijn op hun senioren. Er zijn veel gymnastiek-families: oma, dochter, kleindochter. De dochters van rond de dertig veertig zijn vaak gymjuf, hum moeders waren dat vroeger ook maar zitten nu bij de senioren. Wij worden  omringd door meisjes die tegen hun oma’s kakelen. 

Geen opmerkingen: