zondag 12 juli 2020

Mutter und Töchter

Mijn Berlijnse Neef heeft sinds een tijdje verkering. Zijn Freundin is enorm verrast door de neventekeningen die de afgelopen week bij hem via de app binnendwarrelden. Gaandeweg ontwikkelde zich bij haar een wens. Haar Mutti wordt binnenkort zestig en ze zou haar wel een tekening van haar und ihre Mutti cadeau willen doen. En toen kwam deze foto op de app. Help, zeg ik, nee! Dat kan ik niet. De personen zijn te klein en onscherp en ik kan geen bomen. 

Maar ik ga het toch proberen. Zelf ben ik niet helemaal tevreden omdat je de personages niet herkent, maar volgens Neef gaat het daar niet om. Het gaat om het geheel, dat is zeer bekend in de familie en dit is helemaal goed. 

De dames op de Iedere-Dag-Een-Tekening zijn ook zo enthousiast alsof ik mijn eerste meesterwerk heb geschilderd. Ik vermoed dat ze allemaal moeders met dochters zijn die allemaal wel zo met hun dochter op een bankje in het park willen zitten...

Geen opmerkingen: