donderdag 16 juli 2020

St. Pietersberg

Wauw wat een wandeling. Ik doe de NS-wandeling ‘St. Pietersberg’. Er zit ook een stukje Pieterpad in. Hij begint in de binnenstad van Maastricht en gaat dan over de St. Pietersberg en opeens ben ik in België. Daar zijn een paar wijnchateaus.

Vooraf doe ik eerst wat soulsearching, want ik stap uit de trein zonder plan, links-rechts-links-rechts, een mooi Maria-kerkje, maar ik heb al snel genoeg van al het winkelend publiek. En om nou meteen naar een museum te snellen voor een stuk voor Museumkijker, dan blijf ik ook maar in mijn eigen tredmolen. Heel vrij gevoel, 15 km in je eentje door vreemd land. 

De hotelkamer die ik uiteindelijk gescoord heb is wel een beetje sneu. Heel klein, ‘n eenpersoons bedje, alles wit en twee dezelfde schilderijtjes. Uitzicht op het dak en een muur. Maar ik ben al lang blij dat ik lig. Zulke zere voeten. De etensgeuren waaien de kamer in. 

Geen opmerkingen: