donderdag 30 juli 2020

Weer naar buiten

Een mooie dag op de taxi. Best weer een vol schema. Dames naar de winkelcentra, die nu weer zelf voor de hele week boodschappen kunnen halen. De opluchting. 

Petites histoires. Een had eindelijk weer gezwommen, die haal ik van het luxe zwembad David Lloyd. Een had gezellig met een vriendin bij een Turkse lunchroom zitten eten en bijkletsen. Die haal ik bij Winkelcentrum Overvecht. ‘Mijn schoondochter heeft al die maanden stamppot voor me gemaakt. Heel lief hoor, maar dan wil je wel eens iets anders.’ Een was in Tuindorp op visite bij een oude vriend. Zo gezellig. In de tuin. Wat had ze genoten. Ze had spijt dat ze me al om half drie had besteld voor de terugweg naar haar flat in Voordorp. Ik zeg: ‘Ik had best een uur later kunnen komen. Bél de volgende keer even wat mogelijk is.’ ‘O ja? Kan dat?’ 

Een mevrouw die ik breng en haal bij winkelcentrum De Gagel zegt als ik haar veel te zware boodschappentas bij haar voordeur zet: ‘Je bent een éngel!’ Grote vreugde en dankbaarheid.

Geen opmerkingen: