zondag 6 november 2022

A mandala a day

De oogst van een week Sauerland. A mandala a day keeps the doctor away. Vooraf is het de kunst om thuis op internet die patronen te vinden die jou aanspreken. En dan als je bezig komen al doende de kleurenpatronen. Het gaat altijd zonder plan, je doet maar wat. Vroeger deed Bobby wel mee met de mandala’s en voor hem zocht  ik dan meer geometrische patronen, die hij vulde met primaire complementaire felle kleuren. Ik probeer steeds meer kronkelen, minder kleur, meer ton sur ton. Ze zouden het denk ik geweldig doen als gebrandschilderde kerkramen. 

De patronen staan voor mij vooral voor de woelingen van de geest. De laatste, van vanochtend, rechtsonder, is voor mij de rustigste.

Eerst wilde ik ze hier niet laten zien en deelde ik alleen ‘echte’ tekeningen. Maar dit heeft ook wel wat als meditatief moment van de dag.


Geen opmerkingen: