zondag 22 februari 2009

Angel

Vandaag is de laatste dag van de engelententoonstelling in het Catharijneconvent, ik had hem eigenlijk wel willen zien maar heb geen puf het pand te verlaten. Ik weet ook niet goed wat de aantrekkingskracht van engelen is. Het zijn de boodschappers van Onze Lieve Heer, maar daar gelooft toch bijna niemand meer in. Dan maar zelf een maken. Maar de hedendaagse esoterische afbeeldingen van engelen zijn me veel te zoet en de oude kerkelijke veel te serieus.

Dit is tot mijn verbazing mijn engel geworden. Hèhè, eindelijk weer een authentieke tekening gemaakt. Ze staat op het punt om uit de lianen weg te klapwieken. Ik vind het wel leuk dat ze zo bloot is. Zal eens bepeinzen wat deze afbeelding nu betekent. Jij als engel, zegt Bobby. Ja daar lijkt het wel op. Past niet direct bij mijn zelfbeeld, maar wie weet wat er diep onderbewust gebeurd is.

Geen opmerkingen: