vrijdag 13 februari 2009

Bebieboem (1)

Het is Week van de Bebieboem. Er worden allemaal babies geboren. Deze bebie heet Gijs en woont in Leiden. Wij voorspellen dat hij journalist gaat worden. Maar zover is het nog niet. Eerst moet ik maar gauw naar de speelgoedwinkel en lekker enge beesten kopen. Miereneters, leguanen, vogelspinnen, stinkdieren... Hoe enger hoe leuker! Het klinkt misschien sadistisch, maar dat is het niet. Babies houden best van enge beesten, ik heb doorgaans veel succes met mij keuze. Als ze maar lief zijn.

Het leukste enge beest dat ik ooit gekocht heb was een stinkdier, en wel langs de snelweg van Hamburg naar Berlijn, net over de toenmalige grens, toen daar nog een Ossi-tankstation was. Dat heeft helaas al jaren geleden plaatsgemaakt voor een wessi-tankstation. Het dier heeft jaren op de hoedenplank van mijn auto gelegen, maar toen ik weer eens een knuffel nodig had bij een kraamvisite heb ik het helaas weggegeven. Nu ligt daar een rood vosje. Dat heb ik ooit aan mijn Duitse neef Kwik gegeven, maar die had zo ontzettend veel knuffels, dat Zuslief zei toen ik kloeg dat ik mijn stinkdier miste: hij merkt het niet eens als je dat vosje weer terugneemt.

Nu vind ik de leukste beestenwinkel De Beestenwinkel aan de Amsterdamse Staalstraat. Hoewel SpeelBoek in Amersfoort er ook wat van kan. Maar ik kom nooit in Amersfoort.

Er is gisteren ook een achternichtje geboren, maar bij die foto kan ik nu even niet.

Geen opmerkingen: