zaterdag 28 februari 2009

Glaasje Madeira, My Dear?

Hoera, Reenske is weer terug. De thuisblijvers hadden ongelijk. Natuurlijk had ik wèl naar Madeira moeten gaan. Ze had er een appartement aan zee gehad, waar de hele dag de golven op de steile rotsen beukten. Zeven grote golven en dan zeven kleine golven. Dag en nacht rolden ze door. Er waren onwaarschijnlijke zonsondergangen. Prachtige cacteeën en andere lipbloemigen. Deed me allemaal denken aan La Palma waar ik ooit was, de uitbundige tuin met vetplanten en catussen en hybiscussen in allerlei kleuren.

Nu is ze terug. Ze kookt Indisch voor me. We kijken foto's van de golven, de surfers, de cacteeën, de hybisci, de steile paadjes, het terras met de grone kuipstoelen, het keukentje... En we drinken een glaasje Madeira, my dear. Slap ouwehoeren en lachen. Een bijzonder welbestede vrijdagavond.

Ik krijg een prachtige fles Madeira mee naar huis. Van de firma D'Oliveira, 10 jaar in eiken vaten gerijpt. Heel zeldzaam en beroemd, lees ik nu.

Wikipedia over Madeira wijn

Geen opmerkingen: