maandag 23 februari 2009

Slumdog Millionaire

Acht Oscars, minstens een aardige aanleiding om de film te gaan zien. Kleine zaaltje in Cinecenter, de 19 uur-voorstelling was slechts halfvol. Een oude Henk van Ulsen met ijsmuts op kwam voor ons langs proppen, vanwege de stoel naast ons. 'Zal ik bovenlangs of onderlangs', vroeg hij. 'Ik ben een keurige heer, hoor.' Dat was een hele geruststelling.

Het heette een feel good movie. Het duurde echter wel bijna tot het einde voordat het een beetje feel good werd, echt fijn is dat niet. Rauw. Die sloppenwijken en het leven dat kinderen daar leiden. maar het eindigde met true love. Ik had zelfs tranen in de ooghoeken. En dan ook nog een fijne Bollywood aftitelscene. Toch is het raar om naar een film te kijken die acht Oscars gewonnen heeft. Ik had 'm liever zelf op een filmfestival ontdekt.

Morgen krijg ik waarschijnlijk het boek.

Geen opmerkingen: