donderdag 20 mei 2010

Affaire Eva Jinek

In de nacht val ik in een verhitte discussie - in de herhaling van De Wereld Draait Door - tussen Matthijs van Nieuwkerk, Beau van Erven Dorens, Gerard Spong, Prem, Chazia Mourali - over de relatie tussen de beeldschone nieuwslezeres Eva Jinek en advocaat Bram Moszkowicz. Jinek heeft zich blijkbaar teruggetrokken als presentator van Nova's opvolger Nieuwsuur. Aanleiding, aldus Jinek: 'Kuyl heeft de NOS en mij te kennen gegeven dat hij het onwenselijk acht dat ik de functie van presentator van Nieuwsuur bekleed vanwege mijn privérelatie met Bram Moszkowicz. Ook op de redactie van het programma lijkt onvoldoende draagvlak te bestaan voor mij als presentator vanwege die relatie. Mijn journalistieke integriteit en mijn professionaliteit staan niet ter discussie. Onder deze omstandigheden kan en wil ik niet werken, en daarom trek ik mij terug als presentator van Nieuwsuur.' Ze blijft wel presentator van het NOS-Journaal.

Wat een opwinding! Ik kijk er vol verbijstering naar. Naar allemaal.

Geen opmerkingen: