zaterdag 8 mei 2010

Giro

Het is een krankzinnig evenement: Giro d'Italia. Heel Nederland ligt er de komende dagen plat van. Dicht bij huis allemaal: in elk geval Amsterdam en Utrecht. Ze hebben goede pr gedaan, het zal werkelijk niemand ontgaan. Ik vind er niets aan. Het is helemaal niet leuk om naar een fietsralley te kijken.

Herinnering: toen ik een jaar of 12 was gingen wij voor het eerst naar het buitenland op vakantie en wel naar de Ardennen. Daar moet de Tour de France toen langsgekomen zijn. We hadden heel lang staan wachten en toe het moment supreme daar was en de fietsers langskwamen was dat moment in een seconde voorbij. Je schudde drie keer met je hoofd, zag eigenlijk niets en dat was het.

Bobby blijkt direct aan het Utrechtse parcours te wonen, dus overal in de buurt staan hekken en borden. Het vaste plekje waar ik de bolide parkeer ligt midden in het gebied waar de tour langskomt, dus kunnen we er niet meer uit. Grr. Ik haat volksfeesten in de stad. Ik hoop dat ze allemaal omstorten onder ons raam.

Geen opmerkingen: