woensdag 19 mei 2010

Treuzelen

Wie heeft een idee van het leven om zes uur 's morgens? Zo ziet dat er uit, een vriendelijk ochtendzonnetje raakt net de liggende Boeddha. Ik oefen deze week in als eerste te Capelle aanwezig te zijn. Het is me tot nu toe al twee maal gelukt. Het moeilijkst is niet het opstaan zelf, maar de enorme zin in treuzelen. Treuzelen kan voor actieve mensen als ik een heel erg helende bezigheid zijn. Volgens mij schrijft Joke Hermsen daarover.

Maar je moet wel kiezen wanneer je je aan het treuzelen overgeeft. Als je 's morgens voor zevenen even te lang toegeeft aan het treuzelen is de winst van dat vroege opstaan geheel vervlogen. Het in een ruk kunnen doorrijden in plaats van telkens op de rem te moeten stappen is een wonderlijk soort van feest. Omdat ik regelmatig als eerste aankom heb ik nu een eigen sleutel van Capelle. Bofkont die ik ben.

En dan nog: waar gáát het helemaal over. Er zijn zoveel mensen die om zeven uur naar hun werk moeten.

Geen opmerkingen: