donderdag 5 augustus 2010

Onderhoudsbeurt

Vandaag mag ik eindelijk weer naar Drs MeiMei. Ditmaal te Bunnik, waar ze woont, want haar Amsterdamse praktijk is gedurende de zomer gesloten. Ik begin al aan de behandeling te wennen en ik heb steeds meer het idee dat het inderdaad heilzaam is om met een jadesteen over verknoedelde spieren te schrapen.. Je voelt precies waar de spieren niet soepel zijn en knopen bevatten.

Vinnie vraagt voorzichtig naar het waarom van dit alles. Ach, zeg ik, die RSI (CANS) van vorig jaar, die is niet echt helemaal weg, ik blijf in de gevarenzone. Dus laat ik mij nu gewoon een tijdje met enige regelmaat door drie disciplines behandelen. Guasha, shiatzu en cranio-sacraal. Het is hoe dan ook bijzonder fijn om door een aardige dame bepoteld te worden en wijze raad neem ik op de koop toe, zoals Veel Water Drinken, Vroeg Naar Bed, Beetje Sporten... Het houdt me jong & soepel & bij de les. 'O! begrijpt hij, 'het is gewoon je 10.000 km-beurt! Dat is goed voor jou en daarmee voor ons allemaal!'

Geen opmerkingen: