donderdag 19 augustus 2010

Nautische natie (2)

Op zoek naar een foto van Felicity op Sail 1995, die ik (nog) niet gevonden heb, stuit ik op een andere foto. 1996 of daaromtrent. Ik denk dat dit was ter gelegenheid van een afscheid van een werkkring die ik had te Haarlem. De werkkring was bijna failliet en ze hadden ons te elfder ure verkocht aan een uitgeverij te Utrecht-Oost. Van een kleinschalige werkkring in een statig herenhuis aan een Haarlems park moesten we naar een marmeren kolos in Verwegistan. De Haarlemmers waren boos en gingen niet mee. Ja, het is me allemaal al eens eerder gebeurd.

Een van deze personen (pontificaal midvoor) werkt nu voor GroenLinks in Europa. Hier heeft hij nog haar. Ik stond zoals gewoonlijk de hele dag aan het roer. Dit was eigenlijk mijn eerste echte werkkring. Wat een schatten waren deze collegae! Bernadette, Loes, Nina, Esther, Hans, Joost, Eric, Annelies, Boudewijn, Kees, Ment... Slechts twee namen schieten me niet te binnen. Na afloop hadden we diner in het Eerste Klasse stationsrestaurant. In een apart zaaltje. Ik heb toen voor Esther (een van de scheidende Haarlemmers) een hartverscheurend afscheidslied gezongen. Hoe zou het met ze zijn? Ik wil een reünie!

Geen opmerkingen: