zondag 8 augustus 2010

Zeeduivelcouscous

Erg, érg lekker gerecht heb ik gisteren gemaakt, al zeg ik het zelf. Zeeduivelcouscous. Al had ik kabeljauw in plaats van zeeduivel. Eigenlijk heel licht en eenvoudig. Uit het boek 'Marokkaanse lekkernijen'(Veltman Uitgevers). Als je daaruit kookt is het altijd prijs. Heel veel smaken. Enerzijds parika en tomaten, maar ook rozijnen en cashewnoten.

De tekst is hier niet zo leesbaar, maar het is een grote afbeelding, klik er maar een paar keer op tot je hem kan lezen.

Ik wilde beginnen met pompoensoep, maar er is geen pompoen te bekennen in AH. Naar zo'n knaap die de groenten bijvult, vragen naar een pompoen. Hij kijkt me met lege ogen aan, je ziet onmiddellijk: dit jongmens weet niet eens wat een pompoen is. Dan komt er als een geschenk uit de hemel een mediterrane mevrouw naar me toe die me toevertrouwt dat het geen seizoen is voor pompoen. O. '

'Nou ja', bedenk ik oplossingsgericht, 'dan maak ik wel wortelsoep.' De mevrouw giechelt: 'En niemand die het merkt!'

Geen opmerkingen: