maandag 28 februari 2011

Jak!

Ik weet niet hoe het zit met meeuwenpoep en de seizoenen, en of daar ook ups en downs in zijn, maar ik zit geloof ik in de Maand van de Meeuwenpoep. Zowel de ramen van mijn huis als mijn auto zijn geheel ondergescheten. Op de auto is dit weekend een portie Spreeuwenpoep van de Utrechtse Nijenoord bij gekomen.

'k Herinner mij dat nog goed van vorig jaar, toen ik aan de Zeeburgerdijk kwam wonen, dat toen het hele balkon en vooral de grote ramen in woon- en slaapkamer zo ontzettend onder de meeuwenpoep zaten. Wat een Vieze Mensen hebben hier gewoond, dacht ik nog afkeurend. Nu straalt alles in mijn omgeving ineens dezelfde viezigheid uit. Jak!

Dus tussen werk, boodschappen, koken, afwassen, was ophangen en Brahms door sta ik ineens in het halfduister met emmertjes warm sop en een borstel de ramen te lappen en auto te wassen. Dit lijkt me echt zo'n moment dat alle buren op je af komen.

Geen opmerkingen: