Dit zijn onze nieuwe CEO en CPO. Ze zeggen dat ze zich geen uitgevers voelen. Uitgevers zijn voor hen 'ouderwetse' heren met sigaren en zilveren zakhorloges in hun vesten. Nee, dan zij! Zij bieden online tools en services voor adverteerders, opleidingen en events: en daarmee drijven ze steeds verder af van het beeld van de gemiddelde vakuitgever.
'Of wij onszelf nog graag uitgever noemen? Nou, liever niet. Die term dekt de lading steeds minder. Het roept bij mij (rechts) zelfs een beetje een beeld op van zakhorloges en sigaren. We moeten maar eens nadenken over een andere benoeming van onze activiteiten. Multimedia Publisher vind ik al een stuk beter klinken, ook voor vakuitgevers. In het buitenland omvat die term veel meer de breedte hoe wij met onze content en mediakennis omgaan.'
Het is heel kinderachtig van mij, ik weet het, maar ik heb heel erg zin om sigaren en zakhorloges in deze foto te tekenen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten