vrijdag 18 februari 2011

Spuiten en slikken

Weer naar de dierenarts. Het gaat goed met het suikergehalte in Vespa's bloed, dat is gezakt naar 10. Vorige week was het 18. Het moet onder de 9 zijn. Om de waarde nog iets verder naar beneden te krijgen moet  ik iets meer insuline gaan spuiten, niet 2,5 maar 3 eenheden. Ik krijg nieuwe injectienaalden waar de streepjes iets beter op te zien zijn.

Vandaag weegt Vespa 5,73 kg, ietsje meer dan de 5,70 kg van vorige week vrijdag, maar beduidend minder dan de 5,88 kg van vorige week dinsdag. Ik zeg dat ik het wel moeilijk vind, die 20 gram in de ochtend. Dat is bijna niets! Ik geef haar 30 gram. Probeer de komende dagen dan 25 gram, zegt hij.

Hij zegt dat er best een kans is dat Vespa weer van de suiker af komt. We zijn er vroeg bij. Als ze afvalt tot 5 kilo en ze reageert goed op de insuline, dan gaat haar lijfje het misschien allemaal wel weer zelf overnemen.

Meer over diabetes bij katten

Geen opmerkingen: