zaterdag 19 februari 2011

Korma

De werkweek sluit ik graag af met een Heerlijk Hapje. Indiaas koken heb ik al een tijd niet gedaan. En dat is altijd zo heerlijk bevredigend. Om te maken, om iemand voor te schotelen, en niet te vergeten: om te eten. Dat ik dat kan maken, denk je dan verbaasd. 

Omdat dit recept rundvlees betreft moet je wel twee uur rekenen voor het sudderen, maar dan heb je ook wat. Onder het sudderen ga ik bezig met het installeren en bestuderen van alle mogelijkheden van Spotify brandt het eten nog bijna aan, maar net niet.

Door het koken, de Spotify en het genoeglijk tafelen vergeet ik helemaal Vespa haar 0,3 eenheden insuline toe te dienen. Daar kom ik twee uur later achter. Ik ben helemaal in de war. Mag het nu wel of mag het nu niet? Nu heb ik haar om 21 uur geprikt. Is dat goed of is dat fout? Want het probleem is 'stapelen'. Dat ze inenen tevéél insuline heeft en dan teveel suikers opsoupeert.

Van elke fout kan Vespa nu een hypo krijgen, maar ik snap het nog niet zo goed. Wat gebeurt er als ik morgenochtend  weer om 07 uur prik? Ik moet Vinnie maar eens vragen naar het nummer van zijn vriendin met vijf jaar ervaring met Suikerkat.

Geen opmerkingen: