zondag 13 mei 2012

Anne de Vries

De Geschwister zitten bij mij om tafel en we verdelen de dozen met dingen van Mutti. Het zijn geen dure dingen maar dingen met emotionele waarde. Ik heb niet zo heel veel wensen behalve de kinderbijbels van Anne de Vries (met tekeningen van C.Jetzes) en alle kralenkettingen van Mutti. En wat zilveren theelepeltjes.

Als meerderen hetzelfde willen komt de dobbelsteen erbij. Zwager1 is voorzitter, Zwager3 gooit de dobbelsteen en Zwager5 verzorgt het eten. Over het dobbelen om Mutti's theelepeltjes worden gristelijke grapjes gemaakt, want immers de Romeinse soldaten dobbelden onderaan het Kruis om Jezus' mantel.

Zus3 wint de kinderbijbels maar zij is zó empathisch. Zij verdraagt het niet dat ik ze zó graag wil en geeft ze dan alsnog aan mij. Ik voel me wel een beetje schuldig. Als ze spijt krijgt, zeg ik, krijg je ze weer terug. De hele avond bladeren we erin.

De plastic kralenkettingen krijg ik ook. Nu wil ik daar een Ding van maken, al heb ik nog geen idee wat.

Geen opmerkingen: