vrijdag 18 mei 2012

Feestje

Deze clematis (dat het het toch?) in de tuin van Bobby's moeder pas wel bij vandaag. Vandaag wilde ik wel dat we allemaal niet zo wars van dat huwelijk waren geweest. Nu hebben we er nauwelijks vormen voor. We? Ik heb in mijn leven in elk geval maar weinig huwelijken meegemaakt. (Het is geen huwelijk Lucie Theodora, het is Geregistreerd Pártnership!!!).

Wat is nu helemaal mijn ervaring met huwelijksvoltrekkingen? Drie zussen zijn getrouwd. Maar dat is al bijna veertig jaar geleden. En daarna hun kinderen, een stuk of vier neven en nichten.

Ook heb ik nog drie lesbische Geregistreerde Partnershippen bijgewoond. Waarvan twee nog altijd happily ever after. De lesbische partnership-ceremoniën gaan bijna altijd low key. 'Het is maar een formaliteit.' Geen viering.

Nu zou ik wel koetsen willen, veel witte bloemen, slingers, een Rolls Royce, en een hele lieve gay voorganger met prachtige teksten en muziek en humor rond Serieel Partnershippen en Liefde... Een soort dominee Gremdaat.

Geen opmerkingen: