woensdag 16 mei 2012

Serieel Partnersjippen

We worden allemaal met zijn allen best al een beetje peu nerveu! 

Als ik Bruiden-te-Workum google krijg ik onder andere dit plaatje. Hani501 gaat er nu een verhaal over schrijven. Kom ik er in voor? roep ik licht hysterisch. Wat schrijf je over mij? Dat klopt niet, hoor! Ik heb trouwens nog heel boeiende aanvullingen. Maar je moet het eerst laten lezen voor je het publiceert. HOOR! (Alsof haar partnershippen over mij gaat.)

De mensen zijn heel hartelijk, vertelt ze. Ze willen allemaal weten hoe dat zit bij lesbo's, vertelt ze, hoe vaak ik al getrouwd ben. Of gepartnershipt. Dit in het beeld dat ze hebben van seriële monogamie, zegt ze. Bah, roep ik, seriële monogamie. Dat is toch geen woord voor een verháál! Dat is een term van sociologen. Zeg dan: seriële pólygamie. Zo is uiteindelijk toch het leven. Dat woord zet op het verkeerde been. Dat is leuk!

Geen opmerkingen: