zondag 6 mei 2012

Zeeburgerdijk

Het is de laatste dag van de Eredivisie. Bobby gaat Studio Sport luisteren. Er zijn wel negen wedstrijden. Ik ga wandelen. Het is koud en zonnig.

De tulpen in de berm van mijn dijk lopen op hun end. Zo op hun end vind ik ze op hun mooist, zo vlak voor het afsterven. Niet langer ijdel, niet meer in het gelid, maar wild en open.

Als ik ze fotografeer stopt er een oudere Turkse man op een fiets. Mooi he, zegt hij. Ik lach hem breed toe. Ik vind dat altijd erg fijn, een gewoon dagelijks praatje met een allochtone medemensch. In het kader van 'de waarheid van politiek Den Haag is niet altijd de waarheid van de mensen'. Dat zei die Johan Fretz van de week tegen Gerdi Verbeet: 'Waar jullie in Den Haag over praten, altijd maar de economie, dat is helemaal niet waar de mensen over praten.'

Geen opmerkingen: