donderdag 3 mei 2012

Onze Eigen Obama?

Vandaag word ik dringend 'nogmaals' uitgenodigd te komen kijken en luisteren naar Johan Fretz om klokslag 17.30 uur op het Ajax-bordes van de Stadsschouwburg. Boekpresentatie van het boek Fretz 2025. 'Fretz had gisteren drie pagina's in de Volkskrant en alle media zijn erbij! Ik móet er ook zijn.' Wie? Wat? Ik geloof dat ik iets gemist heb. Johan Fretz, ofwel onze eigen Obama. Onze eigen Yes we can. Ik wil wel, want mis ik niet een Historisch Moment, maar na de beide verjaardagsfeestjes is het toch even genoeg geweest.

Thuis heb ik gelukkig mijn onvolprezen iPad. Daar vind ik het filmpje uit oktober 2010 waar we deze Johan Fretz het Malieveld horen toespreken. Opzwepend inderdaad. En het boek. Ik download het in de iBookstore (11 euro) en lees deze roman / megalomane fantasie van een talentvolle jongeman die beschrijft hoe hij over 13 jaar tot premier wordt gekozen in een ruk. We zullen zien. Je gaat het bijna geloven.

Of is het de grenzeloos knappe fantasie van de uitgever die deze roman/fantasie bedacht?



Geen opmerkingen: