donderdag 17 mei 2012

Hemelvaart 2012

Ben nog een beetje overspannen, merk ik, van de overvolle dag van gisteren met als sluitstuk de drie uur zoeken naar de verdwenen Rooie.

Vandaag Hemelvaart zijn we bij Bobby's moeder die haar heup gescheurd is/heeft. Het is heel fijn en gezellig, maar ook nogal warm - letterlijk. Buiten niet, maar binnen. Ze stookt haar huis op tot 22 graden. Dat is tamelijk veel voor iemand die thuis altijd de buitendeur heeft openstaan. 

Zo beland ik in mijn uppie in de tuin, met een hand vol crackerkruimels en havermout, waar de vogels van Maassluis in groten getale op afkomen. Een mooie slanke duifgrijze tortelduif, twee donkergrijze kauwen, een pikzwarte kraai, een lijster, een merel, een paar mussen. Wat een vredig tafereel, die vogels en ik, ik lijk Franciscus van Assisi wel! Ze komen om beurten, zodat ik niet de hele vogelschaar op de foto krijg.

Geen opmerkingen: