donderdag 23 augustus 2012

Failliet

Ik denk nauwelijks aan het werk, maar zie natuurlijk wel de nieuwsbrieven langskomen. Het nieuws van gisteren maakte me wel van slag. Uitgeverij Maarten Muntinga failliet. Het is geen onderwerp voor mijn blog, zou je zeggen, maar toch ook weer wel. Daar zit ik nu met mijn Kobo en mijn iPad, terwijl ik ook pocketjes mee had kunnen nemen... Bobby en ik hebben het er uitgebreid over. Maarten Muntinga was in de economische crisis van de jaren tachtig een uitkomst voor lettervreters als wij. Die kon je met de uitkering wel betalen, die kon je elkaar cadeau doen, een Rainbowpocket was altijd goed. Je had er meters van in de boekenkast staan. Goede kwaliteit literatuur, bedoel ik dan. Het zag er lekker uit, en lag lekker in de hand, en ging niet stuk op reis. De tijden zijn veranderd.

Geen opmerkingen: