woensdag 29 augustus 2012

Na regen zonneschijn

Het regent de hele dag, tot 16 uur, voorbij ons 'weiland/gazon' zie je niets dan wolk, en dan ineens trekt de hemel open en is het weer prachtig weer. Meteen heet.

We gaan een eindje toeren naar de dichtstbijzijnde vulkaan en nemen zwem- en wandelspullen mee voor het geval dat.

Het boek 'Sense of an ending' van Julian Barnes is alleen adembenemend prachtig. Omdat ik de hele dag heb zitten lezen heb ik eigenlijk niet zo'n zin in eropuit. Ik voel me een beetje als vroeger, als kind, als ik weer drie boeken van de bibliotheek had gehaald en niets liever wilde dan die boeken lezen. Al die overweldigende natuur: mag het misschien een beetje minder?

Het is een prachtig uitje. En het blijft een dilemma op exotische vakantie: wat te doen met de behoefte aan lezen en in je sop gaarkoken. Ga je daarvoor helemaal naar die prachtige Azoren?

Geen opmerkingen: