vrijdag 17 augustus 2012

Faja's

Wandeling 2 heet de mooiste te zijn van San Jorge. We lopen van het hooggelegen windmolenpark Serra do Topo diep naar beneden naar Faja dos Cubres via Faja da Caldera de Santo Cristo. De wandeling is behalve mooi ook heel pittig. We beginnen op zo'n 700 meter en dalen zigzaggend over geitenpaadjes af naar de Atlantische Oceaan. Schitterend, men kan niet anders zeggen, al moet men heel vorzichtig voetje voor voetje stapje voor stapje zo'n pad af, dat deels stemig deels drassig is. Voor de beginnende wandelaar best heftig. Heb inmiddels bij de apotheek enkelzwachtels gekocht, omdat ik de wandelschoenen mee heb genomen in plaats van de bergschoenen. Ik was het even kwijt maar nu weet ik het verschil weer: de enkels. 't Is dat ik zoveel foto's gemaakt heb dat ik nu weer weet dat t zo prachtig was, want welbeschouwd kijk je de halve tijd naar de grond en naar je voeten.

Gelukkig is er halverwege zo'n wandeling altijd weer de genade van een waterval.

Geen opmerkingen: