donderdag 25 december 2014

Kleuren

Dit is weer een mooie mandala geworden, al zeg ik het zelf. Ik heb Isa Hoes' Kompas uit, net als dat Kerstverhaal van Hendrik Groen een heel dun boekje. Het is het geschenkboekje van de komende Maand van de Spiritualiteit, en vind ik erg mager. Dan ga ik maar weer kleuren.


Deze kerst erg rustig en vredig. We doen geen kerkdienst. Schoonmama zit de hele dag aan tafel in Rachel Joyce te lezen. 'Het is zo vloeiend geschreven, ik kan niet stoppen,' zegt ze. Ik vertel over Hendrik Groen met zijn dagboek uit het bejaardenhuis, dat ik het heel bijzonder vind maar dat mij dat niet echt iets voor haar lijkt. O nee, beaamt ze, dat wil ik echt niet lezen. Een verzorgingshuis, dat is mijn grootste nachtmerrie. 


Zo vieren wij vrede op aarde. Vrede althans te Maassluis. Elders op de wereld is dat een stuk minder.

Geen opmerkingen: