zaterdag 20 december 2014

Kerstversiering

Ter troost voor van alles wil ik graag Indiaas koken en dus nodig ik Cas uit, die veel tijd in India heeft doorgebracht en Indiase geschiedenis studeert. Hij kan en komt graag genieten van mijn linzensoep en kip jalfrezi. Die linzensoep is heerlijk maar zo machtig dat we haast geen kip jalfrezi meer op kunnen.

'Waarom heb jij geen kerstversiering?' vraagt hij verbaasd. 'Ik heb nooit kerstversiering', antwoord ik stellig. 'Waarom niet?' 'Dat weet ik niet.' Na een minuut of wat realiseer ik me echter dat ik dan wel nooit een kerstboom heb, maar wel degelijk twee kerststerren voor voor het raam. De ene cadeau gekregen van Will, de ander gekocht te Woudsend. En een klein blankhouten gefiguurzaagd kerststalletje.

Tijdens het eten ga ik de kerstsfeer zoeken, maar kan ik ze nergens vinden. Hoe Kan Dat Nou? Gelukkig spoort Bobby ze op. En nu zitten we zoals heel Nederland in de pre-kerstsfeer. Hoe kon ik dat vergeten?

Geen opmerkingen: