donderdag 18 december 2014

Kerstpakket

Al jaren heb ik geen kerstpakket gehad, dus dat is een enorme verrassing. Wat zit er in, vraag ik je office manager die het georganiseerd heeft. Jongenseten of meisjeseten? Lekkere dingen, zegt ze. Thuis pak ik hebberig de doos uit en er zit enorm veel in. Het houdt niet op. allemaal dingen die ik absoluut niet wil eten. Reenske mag eruit kiezen wat ze wil en dan zet ik gauw de doos op de gang. Ik stel mij voor dat alle buren er wat uit meenemen.

Vijf minuten later ga ik nieuwsgierig kijken en dan is de hele doos al weg. Dat had ik niet verwacht.

Nu stel ik me almaar voor hoe dat gegaan is. Iemand kwam de trap op, zag die doos, plukte alles eruit, werd bevangen door hebberigheid, keek om zich heen, pakte de doos op, en snelde naar zijn/haar voordeur. Wie o wie? Wie zit er nu met een huis vol chips, nootjes, chocolaatjes, nogat, worstjes, soep, popcorn, jam, soepstengels, pepermuntjes, en wat al niet.

Geen opmerkingen: