woensdag 31 december 2014

Gelezen in 2014


Vorig jaar dacht ik dat ik weinig gelezen had en bleek ik 38 boeken gekocht en gelezen te hebben. Nu weet ik zeker dat het dit jaar veel minder was. Er is meer vrije tijd in Facebook, bloggen, films en tv-series gaan zitten. Ben een beetje gespannen wat de uitkomst zal zijn. Het is minder dan vorig jaar, maar het valt weer reuze mee. Ik ben in 2014 niet helemaal verfacebookt, ik ben nog best een beetje belezen.

1. Jesús Carrasco, De vlucht, Meulenhoff
2. Ton Jorna en Julika Marijn, Altijd Etty, inspiratiebron voor een rijk innerlijk leven, Ten Have
3. Arie Boomsma, Troost, CPNB
4. George Schouten, Expeditie geluk, Nieuw Amsterdam
5. Klaas Smelik en Janny van der Molen, Ik zou lang willen leven, Het verhaal van Etty Hillesum, Balans.

6. Frank Westerman, De moord op de boekverkoopster, Fosfor
7. Jan Arends, Keefman, De Bezige Bij
8. Jan Siebelink, De blauwe nacht, De Bezige Bij
9. Hans Warren, Geheim Dagboek 2001, Bert Bakker
10. Midas Dekkers, De kleine verlossing of de lust van ontlasten, Atlas Contact

11. Jan Juffermans, Magisch Utrecht, A.W.Bruna
12. Gerard van Weezel e.a., Droomkunst 1900 2000, WBooks
13. Emma Hooper, Etta & Otto & Russell & James, Podium
14. Bertrand Larssen, Helweek, Boom
15. Jeanette Winterson, De schemerpoort, Atlas Contact

16. Rachel Joyce, De dag dat de tijd stil stond, De Bezige Bij
17. Slaters Sussex
18. Beatrix Ruf e.a., Marlene Dumas, Stedelijk Museum
19. Peter Middendorp, Vertrouwd voordelig, Prometheus
20. Karen Armstrong, De wenteltrap, De Bezige Bij,

21. Bert Natter, Begeerte heeft ons aangeraakt, De Bezige Bij
22. Riitta Konttinen, Helene Scherfbeck, Kerber Christopgh Verlag
23. Fred Leemen e.a., Raoul Dufy - 1877-1953, Toth
24. Selva Almada, Het onweer, Meulenhoff
25. Ian McEwan, De kinderwet, De Harmonie

26. Anselm Grün en Walter Kohl, Was uns wirklich trägt. Über gelingendes Leben, Herder Verlag
27. Adriaan van Dis, Ik kom terug, Atlas Contact
28. Szilárd Rubin, Een korte geschiedenis van de eeuwige liefde, Van Gennep
29. Isa Hoes, Kompas, CPNB

Geen opmerkingen: