maandag 29 december 2014

Russische vriendin

'Hoe is het met je Russische vriendin', vroeg Hani501 op Derde Kerstdag. De Kaukasische, was het eigenlijk. Het was goed dat ze dat vroeg. Daar moet/wil ik nog wat mee.

Dus vandaag app ik Zukhra of ze toevallig zin heeft in samen iets doen. Een museum, of bij mij eten... Ze is ziek, helaas, appt ze terug. Graag in 2015 weer elkaar zien. Er is ook goed nieuws: ze is inmiddels Nederlandse geworden. Ze heeft haar 'ceremonie' gehad. Ik krijg meteen drie foto's.

Zukhra hoort zeker in mijn Jaaroverzicht 2014. Dat - ondanks alle gedoe op het werk en met de nieuwe huis - mijn oog en aandacht ineens op de deze vrouw viel en ik haar uitnodigde voor een lunch. Gulheid en gastvrijheid maken gelukkig. Weg uit het eigen gemiezemuis. Dat is wel een van de bevindingen van dit jaar geweest.

Zwager M. vindt het een beetje een Dominee Gremdaat-verhaal.

Geen opmerkingen: