maandag 15 december 2014

My Old Lady

Vorige week zag ik de film 'My Old Lady' al aangekonigd bij Studio K, en vanavond kan ik er naar toe. Ik vraag de buurvrouw nog of ze mee wil, en ze wil wel, maar ze kan niet, maar ze had 'm ook al aangestreept. 

De hoofdpersoon is een New Yorker die van zijn vader een prachtig grootbapartement in Parijs heeft geërfd. Hij wil dat verkopen  en dan weer voort, maar er woont een oude vrouw die er haar leven lang mag blijven wonen. En ook haar dochter woont daar. De oude vrouw blijkt de minnares geweest te zijn van zijn vader. 

Er is geloof ik van alles af te dingen aan de film, maar ik heb genoten van de beelden van Parijs en het hus, de acteurs, de dialogen vol gekissebis.Hoewel ik me in het verhaal niet meteen kan herkennen vind ik het geloof iki heel fijn een film te zien waarin twee van de drie de hoofdpersonen 57-ers zijn. Zonder kinderen. De derde is 92. Later meer. 

Geen opmerkingen: