dinsdag 7 april 2015

De Galecopperbrug

Ik krijg een brief: of ik wil meedoen aan Spitsmijden op de Galecopperbrug. Ik blijk geregistreerd te staan als iemand die daar regelmatig overheen rijdt in de spits. Wat is de Galecopperbrug? Hoezo privacy? En alsof je daar voor je plezier rijdt! 

De boodschap is: als ik deze brug vanaf 20 april mijd tussen 06.30u en 10u  dan kan ik tot wel 30 euro per maand verdienen. Ik mag dan niet stiekem viaMaarssen  gaan rijden of via de A27, dat zien ze en dan krijg ik geen beloning. Je kan gaan thuiswerken, adviseren ze, of andere uren maken. Een kleine beloning zou mensen aanzetten tot ander gedrag. Je krijgt geen straf als je wel over de brug rijdt, maar ze houden je beloning in. 

Ondanks dat ik verwacht dat mijn gedrag niet verandert heb ik me aangemeld, want ik ben toch benieuwd of 30 euro per maand - 1 euro per dag - genoeg is om mijn gewoonte te veranderen. Ik ben ook heel benieuwd of ik straks dagelijks een berispend mailtje krijg, als ik wél in de file over die brug rijd.

Geen opmerkingen: