zondag 19 april 2015

Prinsengracht

De Amsterdam-afscheidstournee gaat door. Vandaag ga ik naar De Duif, waar ik de afgelopen jaren vele mooie zondagochtenden heb doorgebracht. Het is de 'kerk' die bij velen bekend is al de kerk van Jos Brink. Ooit gekraakt door een groep hardnekkige kerkgangers die de vervallen kerk wilden behouden toen het Bisdom het van de hand wilde Doen. Stadsherstel Amsterdam kocht het op en verhuurt het nu voor concerten, feesten en partijen. De gemeente huurt de ruimte nu van Stadsherstel, op zondagochtend van 9-13. Als er iets anders in moet, dan wijkt de kerkdienst uit naar de Amstelkerk aan de overkant. 


Er preken leken. Zes verschillende. Om de beurt, Er is een prachtig koor dat uit volle borst liederen van Huub Oosterhuis zingt en een prachtige Russische pianiste. Ze staan open voor andere geloofstradities. Er komen wekelijks 40 à 50 mensen. Het is er echt mooi. 'We blijven hier naar toe gaan als we in Utrecht wonen', fluister ik Bobby toe. 'OK?' 

Diana is er al 20 jaar voorganger. Door haar kom ik hier. Zij is jarig. Deze tekening maak ik voor haar.

Geen opmerkingen: