woensdag 29 april 2015

I Feel the Earth Move

Heel, heel voorzichtig gaan er dingen de deur uit. Keukenspullen. Want straks hebben we immers alles (drie)dubbel. 

Eerst leg ik het bestek dat ik ooit met Ex kocht in de gang, plus het koffiezetapparaat met thermoskan. Het zijn spullen die ik al tien jaar niet heb gebruikt. Dat bestek probeerde ik een paar maanden geleden via Marktplaats te verkopen. Tevergeefs. Na één week kreeg ik welgeteld één bod van slechts 15 euro. Dan geef ik het liever weg. Na een uur zijn de spullen weg. 

Vanavond ruim ik het balkon op. Normaal heb ik elk jaar in maart of april een 'tuindag', waarop ik al die potten - een stuk of twintig - ververs met nieuwe bloemetjes. Dat verversen heb ik deze lente maar niet gedaan. Er staan nog allemaal dode planten in. Ineens is het balkon - op al die lege bloempotten na - leeg, net zo leeg als toen ik hier kwam.

Het wegdoen van spullen lucht enerzijds op, maar maakt ook een beetje weemoedig. Ik draai maar het album Tapestry van Carole King. I Feel The Earth Move Under My Feet. Die muziek begeleidde mij in mijn twintiger jaren.

Geen opmerkingen: