woensdag 8 april 2015

Statenweg, Angelslo

Ik ben geabonneerd op de Facebook-groep 'Oud-Emmen', waar elke dag wel een 'oude' foto van Emmen gepost wordt. Ik vind het geweldig, en vooral de oude foto's van Angelslo. Dat was/is  een betonnen jaren zestig-wijk met rijtjeshuizen met louter platte daken. Veel goedkope arbeiderswoningen, zoals wij dat noemden, maar ook 'herenhuizen' (waar wij in woonden), vrijstaande woningen en rijtjes bungalows. Mijn droom was ooit in een bungalow te wonen. 

In Angelslo woonde ik van mijn tiende tot mijn achttiende. De gevoelige jaren, zeg maar. We hadden een hond, Mollie, die vier keer per dag uit wandelen moest en daar liep ik veel mee. Met een zus of een vriendin. Eindeloos liepen we langs die straten, nog een stukje, nog een stukje, te praten over het leven en bij de mensen naar binnen te gluren. 

Eigenlijk is er niets veranderd. 

Deze foto roept al die lange Angelsloër wandelingen in herinnering. 'Mooie foto', schrijven de Emmenaren in hun reacties. Is het? Ik vind het ook. Of komt dat door de herinneringen?

Geen opmerkingen: