zondag 12 april 2015

Tijdelijke keuken

Laatste dag alweer van mijn geïmproviseerde keukentje. Je wilde de hulpkrachten toch aan hun natje en hun droogje kunnen helpen. 

Bij de buren is de keuken afgelopen vrijdag al geïnstalleerd. Strálend toont de nieuwe buurvrouw me haar keuken. Zij heeft twee aanrechten tegenover elkaar en geen hoge kastjes. Drie enorm grote gas-pitten om op te koken. Maar dríe? vraag ik. Wij hebben er straks víjf waarvan één zo'n grote, en dat vind ik een geldige luxe. En waarom alle drie zo groot? Daar past toch geen keteltje of steelpannetje op! Ze legt uit dat ze ook een combimagnetronoven heeft en een aparte stoom-oven. 

Ik vrees dat ze het allemaal een beetje simpel vindt bij ons. Maar wel leuk. 'Voor zover ik jullie nu ken past het echt bij jullie', zegt ze. Een mooi compliment.

Geen opmerkingen: