vrijdag 3 april 2015

Nostalgia

Je wordt ouder papa, geef het maar toe... Ik kan niet meer zo goed én werken én slepen én forenzen én boodschappen doen én koken én afwassen. Ben 's avonds helemaal gevloerd en wil alleen nog maar naar bed. Het mooie is dat het 's morgen dan toch wel weer gaat. 

Gisteravond keek ik tussen de afwas en het in bed ploffen nog wel naar de nieuwe serie 'Goedenavond Dames en Heren' van Omroep Max. Die speelt begin jaren zestig. Ik geloof dat wij in die tijd ook tv kregen, in 1963, met de dood van koningin Wilhelmina. Ik was nog een peutertje, maar herinner me nog wel de sfeer.

De woonkamers, de apparaten, de keuken, de auto's, de maaltijden: ze geven een grote Aha-erlebnis. Moeders maakt macaroni en de mannen eten het niet, met het blijkbaar universele mannen-argument  van toen: 'Dat is geen eten'. Oom Peter, de directeur van de Omroep, heeft kanker en loopt bij Dokter Moerman en mag alleen sla. Ondertussen rookt hij nog steeds als een ketter. 

Geen opmerkingen: