maandag 20 april 2015

Ora et Labora

Wat ik mooi vind aan sommige religieuze systemen is dat ze een paar keer per dag het werkbijltje erbij neergooien en geestelijke rust nemen. Je ziet dat bij de islam en je ziet het in de kloosters. Daar heet het Ora et Labora, bid en werk. Even bijtanken.

Op zich is daar  ons fenomeen 'pauze' ook voor bedoeld. Maar omdat pauze houden vaak inhoudt met je collega's kletsen, slaan veel employees dat even zo lief over. Zo ook ik. 

Vandaag schijnt de zon echter uitbundig en besluit ik tot een wandelingetje. Het héle Kromme Rijn-ommetje is te lang, dus kuier ik vandaag te Bunnik naar de St. Barbarakerk, tien minuten lopen, waar een dagkapelletje is en en een schitterende voorjaarstuin. In het kapelletje steek ik een kaars aan voor het huis, het werk, Bobby, Schoonmama, mijzelf, al mijn zussen (m/v), nichtjes (m/v) en vriendinnen (m/v). Even een momentje voor een soft spot. Dan breng ik nog even door onder een verpletterend prachtige tulpenboom. 

Dat is opladen. Deze pauze ga ik vaker doen. 

Geen opmerkingen: