vrijdag 10 april 2015

De nieuwe keuken

Ik heb een mailtje gehad dat tussen 9 en 13 uur de keuken bezorgd wordt. Om vooral niet te laat te zijn ben ik er om 8.30 uur. Er staat een buurman buiten. 'Jij bent ook vroeg', zeg ik. 'Ja, onze keuken is vanmorgen bezorgd', antwoordt hij. 'O', zeg ik, 'dat is toevallig, die van ons wordt zo ook bezorgd.' 'Nee hoor', zegt hij, 'die staat er al. Ze moesten eerst bij mij zijn en toen bij jou. Het is dat de stukadoors weer bezig zijn dat ze er bij jullie in konden.'

'Hoe laat zouden ze bij jou zijn', vraag ik aan de buurman. 'Vanaf 07 uur', zegt hij. 'Ze waren er om 07.45 uur'. 

Ik kijk nog een keer in mijn mail. En nog een keer. Er staat echt 09 uur. Maar voor al deze heren ben ik nu iemand die ontzettend te laat komt. En dat is niet zo! O! Dit is iets wat ik moet loslaten en wel nu meteen. Ik wil iedereen laten zien: 'Kijk! Er staat echt 09 uur! Ik was niet anderhalf uur te laat, ik was een half uur te vroeg!' Wat kan hun dat schelen.

Geen opmerkingen: