woensdag 15 april 2015

Geestgronden

Vrije dag. Vandaag zal de bamboe vloer gelegd gaan worden. We kunnen drie dagen niet in het nieuwe huis, is mijn beeld. Voel me helemaal bevrijd. Wel zeul ik de pakken overgebleven badkamertegels terug naar de tegelhandel op mijn Zeeburgerkade, maar dan neem ik definitief een dagje vrij. De vloerenlegger heeft echter problemen met schouders en rug en is na vijf minuten huiswaarts gekeerd, meldt Bobby vanuit Utrecht. Hij gaat weer schilderen. 

Ik niet. Ik app naar Egmond: Zin in een wandelingetje duinen - strand? En zo struinen wij onverwacht met Duvel van Egmond naar Bergen op het grensgebied van de duinen en de geestgronden. Op sommige stukken ruikt het misselijkmakend naar hyacinten. 

Natuurlijk gaat het ook over het huis. Ik zeg dat ik zo blij ben met mijn dagje vrij en dat ik me een beetje schuldig voel dat ik niet zo handig ben en niet mee verf. 'Geniet ervan dat je dat niet kan', adviseert Egmond. Dat beurt enorm op, evenals de wandeling van Egmond naar Bergen. Wat is het daar mooi.

Geen opmerkingen: